Brug Google til at oversætte siden. Heimstaden er ikke ansvarlig for oversættelsen.

Info vedr. coronavirus
Beboerside for

Teglholm Allé - Westside

Velkommen til beboersiden

Her kan du hurtigt og nemt kan få overblik over forhold, der vedrører dit lejemål og den ejendom, du bor i.

Herunder finder du både den gældende husorden for dit lejemål og beboermappen, som giver dig et godt indblik i de indvendige og udvendige forhold samt gode råd til, hvordan du bedst vedligeholder din bolig.

Vi anbefaler at du mindst en gang om året løber mapperne igennem for at sikre vedligehold af din bolig og forebygge skader. Nogle elementer i din bolig, bør dog efterses oftere.

Eksempel: For en familie på fire, der alle benytter badet dagligt, vil behovet for afkalkning af brusehovedet og rengøring af afløbet være oftere end normen.

Husk at du også kan finde svar på dit oftest stillede spørgsmål på vores Kundeforum.

Ejendommens adresse

Teglholms Allé 9 A-H
2450 København SV

Beboermappen

I punkterne herunder kan du finde vigtig information og gode råd om de praktiske forhold i din ejendom.

Forhold inde i lejligheden:

Ydervægge, bærende vægge, vægge mod nabolejligheder/opgange og lofter er lavet af beton.

Ikke-bærende indervægge er lavet af gasbeton.

Fra stikkontakter og lampeudtag er der ført ledninger lodret ned til gulvet, hvorfor der ikke må bores her.

Væggene i/mod badeværelset er lavet af jernarmeret beton og er kun 5 cm tykke. Der er vandrør og elinstallationer i væggene, hvorfor det er på eget ansvar, hvis man borer i disse vægge. Hvis man alligevel vil bore i væggene mod badeværelset, frarådes det at bore dybere end 3 cm og uden brug af slagbor.

Gulvet vaskes med normal sæbe beregnet til trægulve.

Anbefaling: Producenten anbefaler, at man bruger en hårdt opvredet klud ved gulvvask, da for meget vand vil gøre skade på gulvet.

Udsugningen på badeværelset, emhætten og evt. depotrum kører konstant. Derfor vil der blive skabt undertryk i lejligheden, hvilket kan medføre pibelyde fra døre og vinduer, hvis ikke friskluftsventilerne er åbne. Endvidere kan der blive suget luft ind fra omkringliggende lejligheder.

Anbefaling: Friskluftsventilerne skal være åbne konstant for at sikre tilførslen af frisk luft til lejligheden. Dette er samtidig med til at sikre et sundt indeklima.

Emhætten har to hastigheder. En grundindstilling og en forceret.

Man kan ikke høre motorstøj fra emhætten, da motoren sidder på taget af bygningen.

I forceret/tændt tilstand er den indstillet til at suge ca. 40 l/s. Det vil for nogle ikke føles som særligt meget, men det er nok til at klare almindelig madlavning.

Anbefaling: Producenten anbefaler, at man vasker filteret i opvaskemaskinen en gang om måneden for at sikre optimal sugeevne.

For at sikre optimal funktionsevne skal hvidevarerne vedligeholdes jevnfør beskrivelserne i hvidevarenes manual. 

Manualer til hårde hvidevarer, eksempelvis køleskab, vaskemaskine, tørretumbler, kogeplade etc. forefindes ofte i lejligheden, når du flytter ind. Hvis dette ikke er tilfældet, kan du finde manualer på internettet ved at søge på hvidevarens mærke og model. 

Vejledning til at finde mærke og modelnr. til din hvidevare kan findes her: https://reservedele.nu/da/kundecenter/typeskilt

Sørg for jævnlig afkalkning af hvidevarerne.

Husk at lågen på vaskemaskine og opvaskemaskine skal holdes åbne efter brug, så maskinen kan tørre ellers kan der opstå dårlig lugt i maskinen.

Hvis du har problemer med dine hvidevarer, kan du kontakte teknisk afdeling via kontaktformularen nedenfor eller på siden Beboer. 

Hvis der rekvireres håndværkere eller servicefolk til et problem i lejligheden, og der ved besøget ikke kan konstateres en fejl eller problemet skyldes forkert betjening eller manglende vedligeholdelse, vil fakturaen for besøget tilgå beboeren.

OBS: Håndværkere/servicefolk skal altid bestilles gennem teknisk afdeling.

Forhold udenfor lejligheden:

Ejendommen er udstyret med affaldssug til husholdningsaffald.

Der må kun benyttes 15-20 liters affaldsposer, dette for at undgå tilstopning af skakten.

Derfor må der IKKE benyttes indkøbsposer og lign.

HUSK at binde knude på poserne inden de smides i skakten. Løst affald må ikke smides i skakten.

Pizzabakker skal rives i småstykker og lægges i en pose, før de må komme i affaldsskakten.

Pap, aviser, glas, og elektronik kan afleveres i de opstillede containere i området – Storskrald henvises til nærmeste genbrugsstation.

Der må ikke afleveres madaffald i disse containere, da det tiltrækker rotter.

Alt andet affald er man som beboer selv ansvarlig for at bortskaffe.

Nærmeste genbrugsstation ligger: 

Bådehavnsgade 50, 2450 København SV.

Åben: Hverdage 10-18. Lørdage/søndage og helligdage: 10-17

For at få opsat, tilføjet et navn eller få rettet eventuelle fejl på navneskiltet skal der rettes henvendelse til teknisk afdeling. Kom direkte i kontakt med os gennem kontaktformularen på siden Beboer. Når du vælger emne til navneskilte, sikrer vi, at dine henvendelser bliver registreret korrekt og besvares hurtigst muligt.

For at få lavet ekstra nøgler skal man kontakte teknisk afdeling gennem kontaktformularen på siden Beboer. 

Det samme gør sig gældende, hvis der er problemer med nøgler eller man mister en nøgle.

Ejerforeningen varetager trappevask og renhold af opgangene samt vedligeholdelse af gården.

Det er tilladt at anvende grill på altaner og terrasser. Følgende forholdsregler skal overholdes ved brug af grill: Grillen skal placeres på et ikke-brændbart underlag. Det er ikke tilladt at anvende tændvæske. Grillen bør holdes væk fra ruder, da disse ellers kan springe. Sørg for altid at have vand til slukning i nærheden. Forlad ikke grillen før den er slukket.

Det er muligt at parkere cykler i cykelskurene ved parkeringspladsen.

På terræn bedes man altid anvende de opstillede cykelstativer ved parkering af cykler.

Kontakt kundeservice

Skriv direkte til os

Indtast dit kundenummer (eks. 9-123-1-2) eller adresse (eks. Nørregade 12, 1. th) i formularen og vælg din adresse, når den kommer frem i feltet.

Andre muligheder

Find svar i Heimstadens kundeforum

I vores offentlige kundeforum har du også mulighed for at søge i tidligere stillede spørgsmål og svar. Finder du ikke dit spørgsmål besvaret, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os. Gå til kundeforum her.

Akutte problemer?

Ved akutte forhold, såsom problemer med vand, varme, elevator el.lign., kan du kontakte Heimstaden 24H Service på alle tider af døgnet.
Ring til os på: +45 33 75 10 10

For øvrige forhold håber vi, at du vil kontakte os ved hjælp af formularen eller ringe til os i kontorets åbningstid.