Brug Google til at oversætte siden. Heimstaden er ikke ansvarlig for oversættelsen.

Om os

Whistleblower-ordning

Vores tilgang er langsigtet og bæredygtig – med fokus på at sikre, at uregelmæssigheder, der kan være til alvorlig skade for selskabet, vores medarbejdere, kunder eller andre interessenter, påpeges og undersøges så hurtigt som muligt.

Vores whistleblowerordning gør det muligt anonymt at indberette uregelmæssigheder, der er i strid med gældende lovgivning. Alle indberetninger modtages og behandles af en ekstern aktør – 2Secure

Du kan læse mere om Heimstadens whistleblowerordning i vores Whistleblowerpolitik. – Read our policy Whistleblowing

Hvem kan indberettes?

Du kan kun indberette alvorlige uregelmæssigheder begået af nøglemedarbejdere i selskabet eller i koncernledelsen, eksempelvis:

  • Uregelmæssigheder, som er i strid med loven
  • Uregelmæssigheder, som det vil være i offentlighedens interesse at indberette

Hvordan indberetter jeg?

Indberetning kan ske skriftligt via formularen på hjemmesiden eller telefonisk på +46 771 77 99 77 (Bemærk, svensk telefonnummer). Når du indberetter, skal du anvende virksomhedskoden hec104 for Heimstaden Danmark A/S og hec10 for Heimstaden Group Denmark A/S. Du kan finde koder for øvrige datterselskaber  i Koncernvejledningen for whistleblowing.

Du kan forblive anonym. Hvis du gerne vil indberette ved et fysisk møde, kan du anmode om dette i forbindelse med registreringen på ovennævnte hjemmeside. 

Når du registrerer en indberetning, får du tildelt et unikt sagsnummer og kodeord, som skal gemmes, så du selv kan logge på hjemmesiden, følge indberetningen og kommunikere med sagsbehandleren hos 2Secure.

Hvilke oplysninger skal med i min rapportering?

Jo flere oplysninger, du kan give, jo bedre. Du skal så vidt muligt angive tidspunktet for hændelsen/hændelserne, en grundig beskrivelse af det, du har observeret, samt eventuel viden om tidligere dermed forbundne hændelser.

Hvad er næste skridt?

Når en indberetning er registreret, bliver den behandlet af erfarne sagsbehandlere hos 2Secure, som kontakter Heimstadens primære kontaktperson(er). Hvis den primære kontaktperson er genstand for indberetningen, vil en anden kontaktperson på listen blive informeret.

Du kan føle dig tryg!

Heimstaden tager beskyttelse af privatlivets fred meget alvorligt.

Klik på knappen herunder for at læse mere om, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger i forbindelse med whistleblowing.

Behandling af
personlige oplysninger

Anmeld din
sag