Tusind tak for jeres mange input
To read this in English, click here.
Mange gange tak for de mange tusinde besvarelser, vi har modtaget fra jer beboere i forbindelse med Heimstadens beboerundersøgelse 2024.
Med afsæt i jeres gode feedback på, hvor vi gør det godt, og hvor vi kan gøre det lidt bedre, har vi identificeret en række indsatser, vi vil have ekstra fokus på det kommende år – i og på tværs af de godt 400 boligejendomme, vi forvalter i Danmark.
Vi kan – heldigvis – også se af besvarelserne at I har bemærket nogle af de mange initiativer, vi har sat i søen. Det er vi selvfølgelig glade for!
Vi ved, at der fortsat er behov for at arbejde videre i nogle af sporene – og der er også andre områder, hvor I fortæller os, at vi kan forbedre vores processer og service.
Læs om nogle af de tiltag, vi har fokus på i 2024-2025 herunder
Heimstadens beboerundersøgelse 2024
Boliger med omtanke
Hos Heimstaden arbejder vi hver dag for at skabe de bedste rammer for dig som beboer – både i og udenfor din bolig.
Vi har en vision om at skabe boliger med omtanke for en enklere og bedre hverdag.
Vi arbejder dagligt på at forvalte, drifte og vedligeholde både ejendommen og vores lejeboliger.
Dertil udvikler vi løbende nye løsninger, der kan bidrage til god beboerservice og gøre bo-oplevelsen endnu bedre – samt tiltag der kan bidrage til den grønne omstilling og løfte et socialt ansvar.
Samtidig arbejder vi målrettet på, hvordan du møder os i hverdagen, både digitalt, på vores kontorer i og på ejendommene.
Vi er rigtigt glade for at flere end fire ud af fem (83,6%) finder ejendommen og området attraktivt, at fire ud af fem (81,1%) trives med naboerne – og at flere end ni ud af 10 (90,7%) trives i jeres bolig.
Tilgængelighed og opfølgning
Det kan godt være, vi ikke altid er enige om forholdende – men du/I skal altid have fornemmelsen af at blive taget alvorligt. Og selvom 74% af jer oplever, at vi gør netop det, vil vi gerne have de sidste 26% op i det grønne felt.
Derfor vil vi det kommende år bl.a. have særligt fokus på at:
- Sikre fokus på den enkelte ejendomme med vores nye ejendomsteams, der både består af driftsmedarbejdere på ejendommen og administrative medarbejdere på kontoerne
- Øge den generelle information om, hvad der sker på ejendommen samt vigtige sæsonnyheder
- Skabe synlighed gennem både beboerevents og vores tiltag fra 2024, HeimDagen, hvor Heimstadens medarbejdere besøger en række ejendomme i foråret.
Derudover vil vi arbejde videre med at
Styrke den direkte dialog med beboeren, når der skal løses en fejl eller mangel – og stille tydeligere krav og forventninger hos vores eksterne håndværkere og serviceleverandører om det samme
Løfte brugervenlighed og skabe endnu flere tips og vejledninger til praktiske forhold i din bolig på vores beboersider og Hjælpecenter.
Styrke beboerkommunikation
Et område, vi har haft stort fokus på gennem flere år er rettidig beboerinformation i øjenhøjde; både når det drejer sig om den generelle information og hvad der skal ske på ejendommen.
Og helt ærligt: det er nok et område, vi aldrig bliver færdige med at udvikle os på.
Derfor vil vi fortsætte nogle af de allerede igangsatte initiativer og følge op med nye. Indsatserne tæller bl.a.:
- Særskilt dialog med ejendomme, hvor beboerne i høj grad efterlyser mere information – for at høre, hvad vi kan gøre bedre eller måske bare anderledes.
- Øge den generelle information om, hvad der sker på ejendommen
- Udarbejde sæsonrelevante nyheder om lejerforhold og vedligehold
- Udarbejde flere vejledninger og hjælpevideoer i relation til boligen samt ind- og fraflytninger.
Derudover vil vi fortsat understøtte dialogen med de enkelte ejendomme gennem hjælp til etablering af samt samarbejde med beboerrepræsentationer.
Fokus på fællesområder
Allerede i løbet af 2024 har vi haft fokus på at løfte beboertilfredsheden med fællesområder på ejendommene: både de indendørs og udendørs.
Og vi er også glade for at se, vi har rykket os fremad på de fleste områder – og lytter når I fortæller os, hvor vi fortsat bør have fokus.
Derfor vil vi i det kommende år bl.a. have fokus på at:
- Via pilotprojekter på udvalgte ejendomme vil vi teste indretning af miljøstationer og affaldscontainere samt øge information om affaldssortering.
- Vi vil desuden på udvalgte ejendomme teste infotavler om rengøring af trappeopgange med henblik på at give beboere bedre overblik
- Vi har desuden udarbejdet et nyt, internt registreringssystem for snerydning – og informerer tydeligere om Heimstadens forpligtelser samt lejers forpligtelser ved frost og snefald.
Derudover vil vi arbejde videre med vores gennemgang af legepladser – og gentage både vores store ”forårsrengøring”, HeimDagen, samt løbende arbejdsdage i løbet af året, hvor udvalgte ejendomme får ekstra opmærksomhed.
Sådan måler vi på beboertilfredsheden
Vi måler løbende på beboertilfredsheden blandt Heimstadens lejere. Det er et vigtigt værktøj for at vi lever op til de produkt- og serviceniveauer, som vi ønsker at tilbyde.
På vores koncernhjemmeside kan du læse mere om hvordan vi arbejder med beboerservice – og se resultaterne fra de lande, vi er til stede i.