Brug Google til at oversætte siden. Heimstaden er ikke ansvarlig for oversættelsen.

Info vedr. coronavirus
Beboerside for

Søborg bakke

Velkommen til beboersiden

Her kan du hurtigt og nemt kan få overblik over forhold, der vedrører dit lejemål og den ejendom, du bor i.

Herunder finder du både den gældende husorden for dit lejemål og beboermappen, som giver dig et godt indblik i de indvendige og udvendige forhold samt gode råd til, hvordan du bedst vedligeholder din bolig.

Vi anbefaler at du mindst en gang om året løber mapperne igennem for at sikre vedligehold af din bolig og forebygge skader. Nogle elementer i din bolig, bør dog efterses oftere.

Eksempel: For en familie på fire, der alle benytter badet dagligt, vil behovet for afkalkning af brusehovedet og rengøring af afløbet være oftere end normen.

Husk at du også kan finde svar på dit oftest stillede spørgsmål på vores Kundeforum.

Ejendommens adresse

Mørkhøjvej 231 A-E, 233 A-E, 235 A-E, 237 A-H, 239 A-H og 241 A-E
2860 Søborg

Beboermappen

I punkterne herunder kan du finde vigtig information og gode råd om de praktiske forhold i din ejendom.

Forhold inde i lejligheden:

Ydervægge, bærende vægge, vægge mod nabolejemål og lofter er lavet af beton.

Ikke-bærende indervægge er lavet af gasbeton eller gips.

Fra stikkontakter og lampeudtag er der ført ledninger lodret ned til gulvet, hvorfor der ikke må bores her.

Væggene i/mod badeværelset er kun 5 cm tykke og der er vandrør og elinstallationer i væggene, hvorfor det er på eget ansvar, hvis man borer i disse vægge.

Hvis man alligevel vil bore i væggene mod badeværelset, frarådes det at bore dybere end 3 cm, uden brug af slagbor.

Bordpladerne er lavet af laminat. Vedligeholdelsen består af simpel rengøring med normale rengøringsmidler.

Farvestoffer fra mad, te m.v. kan trække ned i bordpladen og må derfor ikke ligge på bordpladen i længere tid.

Gulvet vaskes med normal sæbe beregnet til lakerede trægulve.

Anbefaling: Producenten anbefaler, at man bruger en hårdt opvredet klud ved gulvvask, da for meget vand vil gøre skade på gulvet.

Udsugningen på badeværelser og emhætte kører konstant. Derfor vil der blive skabt undertryk i lejligheden, hvilket kan medføre pibelyde fra døre og vinduer, hvis ikke friskluftsventilerne er åbne.

Anbefaling: Friskluftsventilerne skal være åbne konstant for at sikre tilførslen af frisk luft til lejligheden. Dette er samtidig med til at sikre et sundt indeklima.

Under den lange rist i gulvet i brusenichen sidder der en mindre rist der fungerer som skidtfanger. Ved at fjerne den aflange rist kan den lille rist tages op og renses. Hvis dette ikke er nok til at afhjælpe et problem med et stoppet afløb, skal plastikvandlåsen i bunden af afløbet tages op og skylles.

OBS: Der må ikke anvendes afløbsrens, da det vil opløse plastikvandlåsen.

For at sikre optimal funktionsevne skal hvidevarerne vedligeholdes jevnfør beskrivelserne i hvidevarenes manual. 

Manualer til hårde hvidevarer, eksempelvis køleskab, vaskemaskine, tørretumbler, kogeplade etc. forefindes ofte i lejligheden, når du flytter ind. Hvis dette ikke er tilfældet, kan du finde manualer på internettet ved at søge på hvidevarens mærke og model. 

Vejledning til at finde mærke og modelnr. til din hvidevare kan findes her: https://reservedele.nu/da/kundecenter/typeskilt

Sørg for jævnlig afkalkning af hvidevarerne.

Husk at lågen på vaskemaskine og opvaskemaskine skal holdes åbne efter brug, så maskinen kan tørre ellers kan der opstå dårlig lugt i maskinen.

Hvis du har problemer med dine hvidevarer, kan du kontakte teknisk afdeling via kontaktformularen nedenfor eller på siden Beboer. 

Hvis der rekvireres håndværkere eller servicefolk til et problem i lejligheden, og der ved besøget ikke kan konstateres en fejl eller problemet skyldes forkert betjening eller manglende vedligeholdelse, vil fakturaen for besøget tilgå beboeren.

OBS: Håndværkere/servicefolk skal altid bestilles gennem teknisk afdeling.

Forhold udenfor lejligheden:

Husholdningsaffald, pap, aviser og glas kan afleveres i de containerne, der er opstillet i området.

Vær opmærksom på at der ikke må stilles affald på jorden, da det tiltrækker rotter.

Storskrald og lignende er man som beboer selv ansvarlig for at bortskaffe.

For at få lavet ekstra nøgler skal man kontakte teknisk afdeling gennem kontaktformularen på siden Beboer. 

Det samme gør sig gældende, hvis der er problemer med nøgler eller man mister en nøgle.

Kontakt kundeservice

Skriv direkte til os

Indtast dit kundenummer (eks. 9-123-1-2) eller adresse (eks. Nørregade 12, 1. th) i formularen og vælg din adresse, når den kommer frem i feltet.

Andre muligheder

Find svar i Heimstadens kundeforum

I vores offentlige kundeforum har du også mulighed for at søge i tidligere stillede spørgsmål og svar. Finder du ikke dit spørgsmål besvaret, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os. Gå til kundeforum her.

Akutte problemer?

Ved akutte forhold, såsom problemer med vand, varme, elevator el.lign., kan du kontakte Heimstaden 24H Service på alle tider af døgnet.
Ring til os på: +45 33 75 10 10

For øvrige forhold håber vi, at du vil kontakte os ved hjælp af formularen eller ringe til os i kontorets åbningstid.