Brug Google til at oversætte siden. Heimstaden er ikke ansvarlig for oversættelsen.
Hvis afløb i bruseniche, håndvask og køkkenvask ikke trækker ordentlig skal man som beboer selv forsøge at rense det. Dette gøres bedst med kogende vand.
Det er ikke tilladt at hælde fedt fra madlavning i afløbene, da det vil danne klumper som stopper afløbene.
OBS: Der må ikke anvendes afløbsrens, da det vil opløse plastikvandlåsen.
der må ikke bores på vægge inde på badeværelse. Der må ikke bores i vægge der støder op til badeværelse.
Gulvet vaskes med normal sæbe beregnet til henholdsvis klinker, trægulv og linoleum.
Alle gulvtyper kan med fordel jævnligt behandles med plejemidler for at få de pæneste gulve.
Anbefaling: Producenten anbefaler, at man bruger en hårdt opvredet klud ved gulvvask, da for meget vand vil gøre skade på gulvet.
Vær opmærksom på at bruge rengøringsmidler der ikke giver skader på bordpladerne.
Farvestoffer fra mad, te m.v. kan trække ned i bordpladen og må derfor ikke ligge på bordpladen i længere tid.
Det anbefales jævnligt at benytte plejemidler til bordpladerne.
Hårde hvidevarer:
Manualer til hårde hvidevarer kan findes her.
For at sikre optimal funktionsevne skal hvidevarerne vedligeholdes jevnfør beskrivelserne i hvidevarenes manual.
Manualer til hårde hvidevarer, eksempelvis køleskab, vaskemaskine, tørretumbler, kogeplade etc. forefindes ofte i lejligheden, når du flytter ind. Hvis dette ikke er tilfældet, kan du finde manualer på internettet ved at søge på hvidevarens mærke og model.
Vejledning til at finde mærke og modelnr. til din hvidevare kan findes her: https://reservedele.nu/da/kundecenter/typeskilt
Sørg for jævnlig afkalkning af hvidevarerne.
Husk at lågen på vaskemaskine og opvaskemaskine skal holdes åbne efter brug, så maskinen kan tørre ellers kan der opstå dårlig lugt i maskinen.
Hvis du har problemer med dine hvidevarer, kan du kontakte teknisk afdeling via kontaktformularen nedenfor eller på siden Beboer.
Reklamation af hårdehvidevarer:
Kontakt Heimstadens kundeservice, hvis en fejl ikke kan afhjælpes på egen hånd.
Kundeservice tlf. +45 33 75 10 10
Oplys hvidevarens fabrikationsnummer (E-nr.) og produktionsnummer (FD) til kundeservice.
Disse oplysninger findes følgende steder (afhængigt af model):
Hvis der rekvireres håndværkere eller servicefolk til et problem i lejligheden, og der ved besøget ikke kan konstateres en fejl eller problemet skyldes forkert betjening eller manglende vedligeholdelse, vil fakturaen for besøget tilgå beboeren.
OBS: Håndværkere/servicefolk skal altid bestilles gennem teknisk afdeling.
dagrenovation skal i lukket poser og i skakten. Bioaffald skal i de opmærkede container i gården
For at få opsat, tilføjet et navn eller få rettet eventuelle fejl på navneskiltet skal der rettes henvendelse til teknisk afdeling. Kom direkte i kontakt med os gennem kontaktformularen på Beboersiden. Når du vælger emne til navneskilte, sikrer vi, at din henvendelse bliver registreret korrekt og besvares hurtigst muligt.
Ejerforeningens vicevært varetager trappevask og vedligeholdelse af fællesarealer.
Området rundt om ejendommen varetages af grundejerforeningen.
Der er cykelparkering i kælderen.
For øvrige spørgsmål, kan du se i husorden for din ejendom. Denne finder du på beboersiden for din ejendom.
Reglerne i denne beboermappe kan efterfølgende løbende ændres eller revideres af Heimstaden, såfremt der findes behov herfor.
Ordlyden i lejekontrakten går forud for beboermappen i tvivlsspørgsmål.