Brug Google til at oversætte siden. Heimstaden er ikke ansvarlig for oversættelsen.

Info vedr. coronavirus
Beboerside for

Sortedam Dossering og Kroghsgade

Velkommen til beboersiden

Her kan du hurtigt og nemt kan få overblik over forhold, der vedrører dit lejemål og den ejendom, du bor i.

Herunder finder du både den gældende husorden for dit lejemål og beboermappen, som giver dig et godt indblik i de indvendige og udvendige forhold samt gode råd til, hvordan du bedst vedligeholder din bolig.

Vi anbefaler at du mindst en gang om året løber mapperne igennem for at sikre vedligehold af din bolig og forebygge skader. Nogle elementer i din bolig, bør dog efterses oftere.

Eksempel: For en familie på fire, der alle benytter badet dagligt, vil behovet for afkalkning af brusehovedet og rengøring af afløbet være oftere end normen.

Husk at du også kan finde svar på dit oftest stillede spørgsmål på vores Kundeforum.

Ejendommens adresser

Sortedam Dossering 81
2100 København Ø

Kroghsgade 1
2100 København Ø

Beboermappen

I punkterne herunder kan du finde vigtig information og gode råd om de praktiske forhold i din ejendom.

Forhold inde i lejligheden:

Vær opmærksom på at bruge rengøringsmidler der ikke giver skader på bordpladerne.

Farvestoffer fra mad, te m.v. kan trække ned i bordpladen og må derfor ikke ligge på bordpladen i længere tid.

Det anbefales jævnligt at benytte plejemidler til bordpladerne.

Gulvet vaskes med normal sæbe beregnet til henholdsvis klinker, trægulv og linoleum.

Alle gulvtyper kan med fordel jævnligt behandles med plejemidler for at få de pæneste gulve.

Anbefaling: Producenten anbefaler, at man bruger en hårdt opvredet klud ved gulvvask, da for meget vand vil gøre skade på gulvet.

Hvis afløb i bruseniche, håndvask og køkkenvask ikke trækker ordentlig skal man som beboer selv forsøge at rense det. Dette gøres bedst med kogende vand.

Det er ikke tilladt at hælde fedt fra madlavning i afløbene, da det vil danne klumper som stopper afløbene.

OBS: Der må ikke anvendes afløbsrens, da det vil opløse plastikvandlåsen.

For at sikre optimal funktionsevne skal hvidevarerne vedligeholdes jevnfør beskrivelserne i hvidevarenes manual.

Manualer til hårde hvidevarer, eksempelvis køleskab, vaskemaskine, tørretumbler, kogeplade etc. forefindes ofte i lejligheden, når du flytter ind. Hvis dette ikke er tilfældet, kan du finde manualer på internettet ved at søge på hvidevarens mærke og model.

Vejledning til at finde mærke og modelnr. til din hvidevare kan findes her: https://reservedele.nu/da/kundecenter/typeskilt

Sørg for jævnlig afkalkning af hvidevarerne.

Husk at lågen på vaskemaskine og opvaskemaskine skal holdes åbne efter brug, så maskinen kan tørre ellers kan der opstå dårlig lugt i maskinen.

Hvis du har problemer med dine hvidevarer, kan du kontakte teknisk afdeling via kontaktformularen nedenfor eller på siden Beboer.

Hvis der rekvireres håndværkere eller servicefolk til et problem i lejligheden, og der ved besøget ikke kan konstateres en fejl eller problemet skyldes forkert betjening eller manglende vedligeholdelse, vil fakturaen for besøget tilgå beboeren.

OBS: Håndværkere/servicefolk skal altid bestilles gennem teknisk afdeling.

Forhold udenfor lejligheden:

Affald kan afleveres i de opstillede containere i gården.

Pap, aviser, glas m.v. skal afleveres i de opstillede containere.

Man er som beboer selv ansvarlig for at bortskaffe storskrald. Storskrald må ikke efterlades på fællesarealer.

For at få opsat, tilføjet et navn eller få rettet eventuelle fejl på navneskiltet skal der rettes henvendelse til teknisk afdeling. Kom direkte i kontakt med os gennem kontaktformularen på siden Beboer. Når du vælger emne til navneskilte, sikrer vi, at dine henvendelser bliver registreret korrekt og besvares hurtigst muligt.

Ejerforeningens vicevært varetager trappevask og vedligeholdelse af fællesarealer.

Området rundt om ejendommen varetages af grundejerforeningen.

Der findes cykelparkering i gården. De opstillede cykelstativer bedes altid anvendt ved parkering af cykler.

For at sikre brand- og flugtveje er det ikke tilladt at parkere cykler i portene ind til gården.

Kontakt kundeservice

Skriv direkte til os

Indtast dit kundenummer (eks. 9-123-1-2) eller adresse (eks. Nørregade 12, 1. th) i formularen og vælg din adresse, når den kommer frem i feltet.

Andre muligheder

Find svar i Heimstadens kundeforum

I vores offentlige kundeforum har du også mulighed for at søge i tidligere stillede spørgsmål og svar. Finder du ikke dit spørgsmål besvaret, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os. Gå til kundeforum her.

Akutte problemer?

Ved akutte forhold, såsom problemer med vand, varme, elevator el.lign., kan du kontakte Heimstaden 24H Service på alle tider af døgnet.
Ring til os på: +45 33 75 10 10

For øvrige forhold håber vi, at du vil kontakte os ved hjælp af formularen eller ringe til os i kontorets åbningstid.