Sustainability Manager til Heimstaden
Sustainability Manager til Heimstaden
Heimstaden vokser hurtigt og dermed vores bæredygtighedsansvar som et af Europas største privatejede ejendomsselskaber.
Vores mål er at være nummer et både med hensyn til livskvalitet hjemme hos vores beboere, på arbejdspladsen for vores medarbejdere og med hensyn til samfundsengagement- og vi søger nu dig, der vil tage udfordringen op som vores nye Sustainability Manager for vores danske aktiviteter.
I 2019 underskrev vi FN's Global Compact-initiativ for ansvarlig virksomhed og er forpligtet til at følge dets 10 principper inden for menneskerettigheder, arbejdskraft, miljø og antikorruption. For at gøre dette har vi brug for din hjælp.
Rollen, som er en fuldtidsstilling placeret på vores hovedkontor i København K, har til opgave at skabe og drive bæredygtighedsarbejdet i Danmark og rapporterer til Heimstadens Group ESG, samt direkte i hverdagen til vores Head of Asset Management. I samarbejde med resten af vores team, og den danske organisation samt vores bæredygtighedsteam på koncernniveau, er du ansvarlig for at sikre vores rapporteringsstruktur og identificere og gennemføre projekter til forbedring af bæredygtighed.
Hvilke udfordringer er der?
I dag vokser vi så hurtigt, både organisk og gennem opkøb, at vi lægger skinnerne, mens vi kører toget. Derfor har vi brug for din hjælp til fortsat at afklare, sikre korrekte processer og arbejdsmetoder, så vi kan prioritere og fokusere på de rigtige ting i dette komplekse og store område med konstant forandring.
Da rollen ikke har eksisteret i Danmark før, har du en stor chance for selv at præge rollen ved hjælp af din erfaring og viden.
Dine opgaver omfatter bl.a:
- At drive og koordinere bæredygtighedsarbejdet i Danmark i samråd med koncernen
- Sikre implementeringen af koncernens bæredygtighedsstrategi og -mål
- Koordinere indsamling, opfølgning og rapportering af bæredygtighedsdata
- Bidrage til etablering, gennemførelse og forvaltning af miljøledelsessystemer
- at drive og koordinere den sociale bæredygtighedsdagsorden
- støtte og uddanne forretningen i bæredygtighedsrelaterede spørgsmål
- Deltage i den løbende udvikling af koncernens bæredygtighedsarbejde
- Overvåge forretningsmiljøet og samarbejde med eksterne aktører om bæredygtighedsspørgsmål
- Samarbejde med drift organisationen for at sikre tilgængelighed og kvalitet af bæredygtighedsdata. Samt samarbejde og kommunikere med leverandører for at sikre tilgængelighed og kvalitet af data (f.eks. emissionsfaktorer, certifikater og lignende).
- Forestå og koordinere kvartalsrapportering og intern gennemgang af ESG-data, herunder årlig rapportering og intern gennemgang af bæredygtighedsdata.
Hvordan får du succes i jobbet
Der kan være flere indgange til jobbet, men du har en relevant teoretisk uddannelse på kandidatniveau med gode resultater.
Du har min. 3-5 års erfaring indenfor strategisk bæredygtighedsarbejde og er en stærk kommunikator, der også kan formidle og kommunikere komplicerede problemstillinger og fagligt indhold. Det er klart en fordel hvis du har erfaring fra ejendomsbranchen.
Det er et krav at du er flydende i dansk og engelsk.
Hvordan er du som person?
- Udadvendt med en god evne til at skabe netværk og gode relationer.
- Drevet af at engagere andre i dit fag og taler gerne om det seneste bæredygtighedsarbejde, selv når du sidder til middag.
- Delvsikker, har stor integritet og initiativrig med mod på at stille spørgsmål og arbejder konstant på at finde smartere måder at arbejde på.
Derudover skal du være resultatorienteret samt struktureret og organiseret - med den næsten umulige kombination af at være fleksibel og i stand til at foretage hurtige ændringer i dagsordenen.
Hvordan søger jeg jobbet?
Vi kender værdien af at udfordre ubevidst bias og vigtigheden af, at fokusere på den enkeltes fulde potentiale og kompetencer. Derfor beder vi ikke ansøgere om en motiveret ansøgning, når de søger vores stillinger, men bruger test som et værktøj i processen. På denne måde sikrer vi, at vi ikke går glip af kandidater som måske har mindre erfaring, men alligevel ville bringe den rette indstilling, kompetencer og forudsætninger for at lykkes i rollen.
Synes du, at ovenstående lyder interessant, og kan du identificere dig med Heimstadens værdier Care, Dare & Share?
Så send et CV hurtigst muligt. Du herefter modtage en personligheds- og adfærdstest test pr. mail som vi skal bede dig om at besvare.
Vi forventer af afholde 1. samtalerunde i uge 15.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kan de rettes til Head of Asset Management, Johan Elsass Nørby tlf.: +45 60 98 77 42
Hvordan ser hverdagen ud hos Heimstaden?
Du bliver en del af en travl og afvekslende hverdag i en virksomhed, hvor iværksætterånden hersker, og hvor professionalisme, integritet og innovation vægtes højt.
Vi er i dag 270 gode kolleger, der arbejder ud af vores kontorer i København, Odense og Aarhus. Gennem omtanke, autenticitet og nytænkning, skabe boliger med omtanke. Hver dag.
Genvejen til gode løsninger er dedikerede medarbejdere. Derfor sigter vi mod at skabe et motiverende arbejdsmiljø med fokus på samarbejde samt faglig og personlig udvikling.
Hos Heimstaden ved vi, at mangfoldighed gør os stærkere og bedre som virksomhed. Hver dag servicerer vi beboere fra hele verden i deres hjem.
Det afspejler vi også i vores medarbejdersammensætning. For at holde rekrutteringsprocessen så fordomsfri som muligt, er det vigtigt for os at understrege, at vi ikke behøver information om dit navn, alder, baggrund, da dette ikke siger noget om dig og dine kvalifikationer. Dog er du meget velkommen til at sende de informationer du mener vi skal vide, for at lære dig bedre at kende
Heimstaden er et af Europas ledende boligejendomsselskaber og -investor med cirka 160.000 lejeboliger i 10 lande og en samlet porteføljeværdi på 351 milliarder svenske kroner. Vi køber, udvikler og forvalter lejeboliger i et evighedsperspektiv. Guidet af vores skandinaviske arv og vores værdier, Care, Dare & Share, udlever vi vores vision om at skabe boliger med omtanke – for en enklere og bedrehverdag. Heimstaden er noteret på Nasdaq First North Growth Market. Læs mere på www.heimstaden.com
Vi kender værdien af at udfordre ubevidst bias og vigtigheden af, at fokusere på den enkeltes fulde potentiale og kompetencer. Derfor beder vi ikke ansøgere om en motiveret ansøgning, når de søger vores stillinger, men bruger test som et værktøj i processen. På denne måde sikrer vi, at vi ikke går glip af kandidater som måske har mindre erfaring, men alligevel ville bringe den rette indstilling, kompetencer og forudsætninger for at lykkes i rollen. Hvis du har spørgsmål til dette, er du velkommen til at kontakte os.