Brug Google til at oversætte siden. Heimstaden er ikke ansvarlig for oversættelsen.

Spørg os

Victoria fra Kundeservice

I ’Mød Heimstaden’ fortæller kolleger fra forskellige afdelinger om deres arbejde i Heimstaden – og hvordan de skaber boliger med omtanke.

Udgivet den 8. marts 2020

Kundeservice er ofte de første, beboerne støder på, når de kontakter Heimstaden. Hvis sagen kræver involvering fra andre afdelinger, sørger kundeservice for at henvendelsen rammer den rigtige afdeling og medarbejder.

Arbejdsdagen er travl, da kundeservice på en typisk dag modtager over 400 beboerhenvendelser fra Heimstaden Danmarks cirka 10.000 lejere.

Victoria har været med siden 2018, hvor Kundeservice begyndte at tage form, efterhånden som Heimstaden Danmark overtog administrationen af ejendommene, som tidligere lå hos eksterne samarbejdspartnere.

Hvordan ser din dag typisk ud?

“Vi sidder klar på telefonen fra kl. 8.00 hver morgen (fredag fra kl. 9.00, red.), så beboerne kan komme igennem og få den hjælp, de søger,” fortæller Victoria.

“Vi får selvfølgelig også opringninger fra potentielle beboere, samarbejdspartnere og andre, som vi skal sørge for kommer videre til den rette kollega. Vi får mange kald i løbet af dagen og sørger samtidig for at besvare henvendelser fra beboerne, som tikker ind på mailen, eller hjælpe dem, der møder op personligt,” forklarer hun.

(Artiklen fortsætter under billedet)

VICTORIA VAR EN AF DE FØRSTE KUNDESERVICEKONSULENTER, DER BLEV ANSAT I HEIMSTADEN DANMARK.

Netop de mange forskellige henvendelser kræver et stort overblik over arbejdsfordelingen og ansvarlige personer på tværs af hele organisationen.

“Hvis ikke mail-henvendelserne kan eller skal bevares af os, løfter vi dem videre til eksempelvis driftslederen eller den ejendomsadministrator, som er tilknyttet den ejendom, henvendelsen drejer sig om,” forklarer hun og fortsætter:

“Vi sørger også for at booke vores serviceteknikkere, når der er behov det hos beboerne, ligesom vi håndterer nøglebestillinger og den fysiske ind- og udgående post i huset, f.eks. varme- og vandopgørelser og beboerbreve”.

Læs også: Mød Heimstaden – Peter fra Investment Management

Det giver både en meget afvekslende arbejdsdag og samtidig en meget personlig beboerservice.

“Derfor er det vigtigt, at vi har et stærkt samarbejde på kryds og tværs i huset, så vi arbejder på den mest effektive måde og vores beboere får den bedste oplevelse,” siger hun.

Hvorfor valgte du at arbejde hos Heimstaden og hvad er det bedste ved dit job?

“Vi sidder med rigtige problemstillinger – og rigtige mennesker i den anden ende – det er sindssygt spændende. Vi arbejder altid løsningsorienteret og vil gøre det endnu bedre i dag, end vi gjorde i går,” fortæller Victoria og uddyber:

“Det bedste er, når man får en beboer i røret, som man kan hjælpe og levere en enestående serviceoplevelse til. Nogle kan finde på at ringe tilbage og sige tak for hjælpen – det betyder meget. At vi får feedback, er klart noget af det mest givende ved jobbet, fordi vi sidder klar til at hjælpe og løse udfordringer for vores beboere.”

’Boliger med omtanke’ – hvad betyder det for dig?

“Boliger med omtanke betyder, at vi altid vil levere det bedste, at vi vil gå den ekstra mil for at kunne levere den bedste service til vores beboere på hele kunderejsen: Fra beboeren flytter ind og al den tid de bor hos os,” fortæller Victoria:

Læs også: Mød naboen – 42 boliger, ét hjem

“Vi kigger hele tiden efter nye måder at fremme vores service på for at kunne gøre det endnu bedre i dag end i går. Vi tager ansvar og arbejder altid ud fra ’boliger med omtanke’-tilgangen. Det sætter jeg stor pris på i mit arbejde”.