Brug Google til at oversætte siden. Heimstaden er ikke ansvarlig for oversættelsen.

Info vedr. coronavirus

Steen fra Teknisk service

I ’Mød Heimstaden’ fortæller kolleger fra forskellige afdelinger om deres arbejde i Heimstaden – og hvordan de skaber boliger med omtanke.

Udgivet den 17. januar 2020

Heimstadens Tekniske afdeling tager sig af den tekniske drift på alle ejendomme og sørger for at beboerne bliver flyttet ind og ud af lejeboligerne. Teknisk afdeling består af to enheder: Drift og Teknisk service.

Serviceteknikerne er Heimstadens ‘interne korps af viceværter’, som tager sig af daglige driftsopgaver. Ud over ind- og fraflytninger, tager serviceteknikerne sig af alle de problemer, der kan opstå i ejendommen: Fra vandhanen, der drypper, til døre, der skal udskiftes, eller montering af skilte.

De ansatte i Service-teamet har typisk en håndværkerbaggrund og står for at udføre småreparationer og servicere beboerne ude i deres hjem, ligesom de hjælper til med praktiske opgaver på ejendommene.

Servicetekniker Steen har været en del af Heimstaden i ni år, først i Nordic Property Management og siden 2017 i Heimstaden Danmark. Steen har en baggrund som tømrer og arbejder til dagligt ud fra hovedkontoret i København og servicerer ejendommene i Hovedstadsområdet.

Sammen med de øvrige serviceteknikere tager han sig blandt andet af daglige driftsopgaver på i de enkelte lejemål, så de kan fungere bedst muligt for vores beboere.

(artiklen forsætter under billedet)

Steen er servicetekniker og har arbejdet i Heimstaden de seneste ni år. Han hjælper med at servicere beboerne og løser driftsopgaver i ejendommene – altid med både smil og omtanke.

Steens arbejdsopgaver spænder vidt, da han sørger for alt fra småjusteringer af dørkarme til indflytningssyn med nye beboere.

Hverdagen er travl, når der både skal svares på mails, føres opsyn på ejendommene og fikses eventuelle problemer i de enkelte boliger – men alt gøres med et smil.

Hvordan ser en typisk dag ud for dig?

“Hverdagen er ofte travl, og mine dage er meget afvekslende. Det foregår sådan, at vores kundeservice og driftsledere modtager henvendelser fra beboere eller bliver orienteret om noget på ejendommen, som skal undersøges og laves,” forklarer Steen og fortsætter:

Læs også: Smilet er den korteste vej til godt naboskab

“Vi skal sørge for, at alt er i orden, og derfor er vi faste serviceteknikkere tilkoblet de forskellige ejendomme.”

Hvorfor har du valgt at arbejde hos Heimstaden?

“Det er vigtigt for mig at have gode kolleger og et stærkt samarbejde, ligesom jeg gerne vil arbejde med praktiske gøremål væk fra computeren,” fortæller han og uddyber:

“Jeg har været her i mange år, og jeg kan stadig godt lide mit arbejde. Kollegaerne betyder mest for mig. Og så er jeg ikke en kontormus. Jeg vil hellere ud at bruge min hænder, og det får jeg lov til her.”

’Boliger med omtanke’ – hvad betyder det for dig?

“Det betyder meget; specielt fordi vi har så meget med beboerne at gøre. Når vi som serviceteknikkere kommer ud til en beboer for at hjælpe, skal de føle, at vi løser det eventuelle problem – og altid med omtanke. Alt skal gøres med et smil!,” lyder det fra Steen.