Brug Google til at oversætte siden. Heimstaden er ikke ansvarlig for oversættelsen.

Spørg os

Peter fra Investment Management

I ’Mød Heimstaden’ fortæller kolleger fra forskellige afdelinger om deres arbejde i Heimstaden – og hvordan de skaber boliger med omtanke.

Udgivet den 24. januar 2020

Peter er Investment Manager hos Heimstaden. Hver dag arbejder han og de øvrige kolleger fra investment-teamet med at styrke og udvikle Heimstadens ejendomsportefølje i de lande, vi er til stede i.

Derudover arbejder Investment Mangement, der har hovedkontor i København, med at ekspandere Heimstadens koncept til flere lande, hvor visionen om at skabe boliger med omtanke også kan implementeres.

Hvordan ser din dag typisk ud?

“Den varierer meget – lige fra regnearket til besigtigelse af ejendomme, som kunne være en potentiel investeringsmulighed,” fortæller Peter om arbejdsdagen, der handler om lige dele regneark, analyser og besøg ‘ marken’.

“Vi arbejder f.eks. meget med forståelsen af dels de markeder, vi allerede er i, og dels nye, mulige markeder, som kunne passe ind i vores portefølje – og vores vision om at skabe boliger med omtanke,” siger Peter og fortsætter:

(Artiklen fortsætter under billedet)

Peter har siden foråret 2019 været en del af Heimstadens investeringsteam, som både kigger på potentielle opkøb af ejendomme i Danmark og andre lande.

“Da vi investerer i både nye og ældre ejendomme, hænder det også, at vi befinder os på byggepladser, hvor vi forsøger at bidrage til projekteringen, dvs. de boliger og rammer, vi skaber for vores kommende beboere. Derfor samarbejder vi også dagligt med mange eksterne interessenter – lige fra byggefolk til advokater, når nye investeringer skal foretages.”

Hvordan foregår samarbejdet på tværs af afdelingerne?

“Vores samarbejde i Heimstaden er vildt vigtigt. Vi har alle kernekompetencerne in-house – om det så gælder serviceteknikkere, bygningskonstruktører, udlejningskonsulenter, kundeservice eller noget femte. Der er ikke mere end 20 meter ned til den kollega, du skal bruge,” siger Peter.

Læs også: Mød Heimstaden – Johan fra Asset Management

Netop den direkte adgang til samarbejde mellem alle afdelinger skaber en effektivitet, som er særligt kendetegnende for Heimstaden:

“Hele huset hænger sammen, og derfor er det også guld værd, at vi har hele værdikæden placeret lige hér. At hente rådgivning internt gør os effektive i vores beslutningsprocesser og sikrer, at vi får tænkt 360 grader rundt om de investeringsprojekter, vi arbejder med,” forklarer Peter;

“Alle er gode til at bruge hinandens kompetencer, og jeg tror, at transparens og involvering er kodeordene for at skabe de bedste boliger til vores lejere.”

Hvorfor har du valgt at arbejde for Heimstaden og hvad er det bedste ved dit arbejde?

“Jeg har fulgt Heimstadens rejse på sidelinjen, fra de etablerede sig i Danmark. Den vækstrejse ville jeg med på – og så er det inspirerende at være del af en organisation med ambitioner og mod på at udfordre den gængse måde at tænke bolig på,” fortæller Peter og fortsætter:

“Alle er engagerede og vi arbejder i fællesskab på at skabe de bedste rammer for beboerne,” fortæller Peter og peger på særligt to forhold, der gør arbejdet sjovt:

Læs også: ArkitekTUREN – Schades Have

“Kollegerne er klart det bedste ved jobbet. Det giver mig meget – dels fordi jeg bliver udfordret, og så er det inspirerende at være i et hus, hvor der er en nytænkende iværksætterånd, og hvor der stadig bliver fokuseret på vigtige faktorer som samfundsansvar og bæredygtighed,” fortæller Peter.

“Derudover sker der mange ting i vores branche – nye ting, nye koncepter, nye måder at tænke ejendom på. Det fungerer rigtig godt for mig, og det motiverer til altid at ville mere.”