Brug Google til at oversætte siden. Heimstaden er ikke ansvarlig for oversættelsen.

Spørg os

Katrine fra Administration

I ’Mød Heimstaden’ fortæller kolleger fra forskellige afdelinger om deres arbejde i Heimstaden – og hvordan de skaber boliger med omtanke.

Udgivet den 5. marts 2020

Som navnet antyder, administrerer teamet hver deres portefølje af ejendomme, hvilket bl.a. inkluderer bogføring, udarbejdelse af skatter og afgifter, varsling til lejere og udsendelse af vand- og varmeregnskaber.

Administration har også den vigtige dialog med beboerrepræsentationerne i ejendommene, samarbejdet med kommuner og meget andet.

Hvordan ser din dag typisk ud?

“Jeg starter typisk min dag med at følge op på de henvendelser, som er tikket ind. Afhængig af hvilken dag, det er på måneden, har forskellige opgaver fokus – det kan være budgetter på ejendommene eller vand- og varmeregnskaber,” forklarer Katrine om hverdagen i Administration.

“Vi agerer lidt bindeled herinde, da vi har hovedansvaret for, at alt kører på ejendommene og at der bliver fulgt op på henvendelser fra beboerne. På den måde arbejder vi tæt sammen med både kundeservice, driftsledere og udlejning”.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Katrine har en fortid i detailbranchen men har siden 2018 arbejdet med ejendomsadministration – hos Heimstaden siden januar 2019

I jobbet som administrator skal man i følge Katrine være lidt af en kamæleon: Man skal både elske at tale med mennesker, sidde med tal og have en vis interesse for jura.

“Vi tager os af mange henvendelser af retslig karakter, så vi kan sikre den juridiske bistand. Vi kender lejeloven og de juridiske facts, derfor er der meget sparring mellem os og resten af afdelingerne i huset,” fortæller hun.

Hvorfor har du valgt at arbejde i Heimstaden?

“Det er en jordnær virksomhed til trods for, at vi vækster meget. Her er plads til, at alle kommer med input og man kan være med til at forme arbejdsrammerne. Vi får en masse ansvar og det er fedt!”

Hun understreger også det forhold at Heimstaden, til forskel fra mange andre ejendomsselskaber i markedet, selv ejer alle ejendomme, der administreres. Det giver mulighed for at optimere arbejdsprocesserne hele tiden, og så kan der gøres mere for lejerne, end man almindeligvis kan.

Læs også: Undgå disse fem ting i opvaskemaskinen

“Vi vurderer alt fra sag til sag, da det jo involverer rigtige mennesker – vores beboere og der er som regel ikke et rigtigt/forkert svar. Det er en konkret vurdering fra gang til gang,” fortæller Katrine og fortsætter;

“Jeg glæder mig til at komme på arbejde hver dag. Vi har det godt og sjovt med hinanden, mens det stadig er professionelt over hele linjen. Og så sætter jeg pris på en god work-life-balance.”

Hvordan foregår samarbejdet på tværs af afdelingerne?

“Hele huset hænger sammen og vi arbejder som én stor familie med et fælles mål – at skabe de bedste boliger og forhold for vores beboere,” siger hun og fortsætter:

Læs også: Mød Heimstaden – Steen fra Teknisk afdeling

“At vi er med til at udvikle Heimstaden og være del af et mere anderledes set-up er meget inspirerende, men dét der fylder mest for mig er, at lejerne skal behandles godt. Vi er Friendly Homes, boliger med omtanke, og det tænker vi ind i alt, vi gør”.